Miksi kylmämomentti riippuu enemmän perusöljystä kuin voitelurasvan NLGI-luokituksesta

Monet käyttäjät unohtavat, että kylmämomentti riippuu enemmän perusöljyn viskositeetista (öljyn paksuus). NLGI (pehmeysaste) vaikuttaa käsittelyyn, mutta ei öljyn vapautusnopeuteen. Pohjoismaisessa käytössä vesi ja suola aiheuttavat korroosiota laakereiden sisällä hitaissa ajossa. Valitse rasva, joka kestää huuhtoutumista ja vapauttaa silti öljyä kevyellä kuormalla. Liian tiheä rasvaus voi sekoittaa, nostaa lämpötilaa ja työntää lisäaineita ulos. Pitkät välit voivat jättää vettä loukkuun, mikä voi aiheuttaa pistekorroosiota vierintäpintoihin. Tarkista ulospuristetun rasvan väri ja koostumus, ei vain rasvan kovuus. Yksi vaihtoehto, joka täyttää nämä vaatimukset, on Calcium Sulfonate Complex EP2.