Glykolieettereihin perustuvat jarrunesteet ovat luonteeltaan hygroskooppisia. Tämä saattaa vaikuttaa haitalta, mutta juuri se estää veden tiivistymisen johtojen ja satuloiden mataliin kohtiin, missä se voisi jäätyä tai höyrystyä kovan jarrutuksen aikana. Imemällä itseensä pieniä määriä kosteutta ja hajottamalla sen neste rajoittaa paikallista korroosiota ja höyrylukkoa. Haittapuolena on kiehumismarginaalin asteittainen lasku ajan myötä, minkä vuoksi nestemuutokset ovat tärkeämpiä kuin vain lisääminen. Pohjoismaissa ilmastoidut säiliöt hengittävät lämpötilavaihteluissa ja suolatuilla, märillä teillä, joten kosteuden pääsy on jatkuvaa. Sama ajatus pätee, kun valitaan DOT 4: suosi tuoretta, suljettua nestettä ja säännöllistä vaihtoa.