Monet luulevat, että jäätyminen tuhoaa SCR-toimituksen (pakokaasun puhdistuksen), mutta se pysyy käyttökelpoisena. Se laajenee jäätyessään, joten jätä säilytysastioihin tilaa laajenemiselle. Älä lisää jäähdytysnestettä; järjestelmät lämmittävät ja kierrättävät sisällön käynnistyksen jälkeen. Pienet metallionit messinkistä tai kuparista voivat aiheuttaa nopean hajoamisen. Käytä vain ruostumatonta terästä tai hyväksyttyjä muoveja suppiloille, pumpuille ja korkkeille. Pieni vesijohtoveden laimennus voi nostaa alkalipitoisuutta ja muodostaa sitkeää sakkaa. Nämä sakat tukkivat usein annostelusuuttimet ja häiritsevät anturien lukemia. Pidä säiliöt suljettuina; ilmalle altistuminen johtaa hiilidioksidipitoisuuden nousuun ja laadun vaihteluun. Pohjoismainen pysähtely- ja kiihdytysajo hyötyy puhtaasta annostelusta ja tasaisista sumutuskuvioista. Tasaisen suorituskyvyn saavuttamiseksi käytä suljettua, vaatimusten mukaista nestettä, kuten AdBlue.