Monet manuaaliset vaihdelaatikot ovat riippuvaisia synkronointien kitkasta akselinopeuksien tasaamisessa. GL-5 vaihteistoöljyille tyypilliset suuririkkisiä/fosforisia EP-paketit voivat vähentää tätä kitkaa ja värjätä keltametalleja, jolloin vaihdevaihto voi tuntua hitaammalta, vaikka viskositeetti olisi oikea. Siksi monet käyttöohjeet määrittävät GL-4:n käytön. Jotkut modernit “GL-4/5” sekoitukset tasapainottavat EP-suojausta ja synkronointiyhteensopivuutta sekalaisten ajoneuvokantojen tai vetopyörästöjen kanssa, mutta käyttäjän käsikirja on silti johtava. Pohjoismaisessa käytössä kylmät aamut voimistavat tätä: vähentynyt kitka alhaisessa lämpötilassa tuntuu vaihdekepissä. Sama periaate pätee myös 75w90 GL-4/5.
GL-5, synkronointilaitteet, ja miksi GL-4/5 joskus sopii Pohjoismaihin
Vaihteistoöljy/Manuaali

75w140 LS GL-5
IBC 1000L:6550 €
Drum 205L:1390 €
Canister 20L:165 €

75w80 GL-4/5
IBC 1000L:3350 €
Drum 208L:695 €
Canister 20L:79 €

75w90 GL-4/5
IBC 1000L:3250 €
Drum 208L:685 €
Canister 20L:75 €

75w90 LS GL-5
IBC 1000L:6150 €
Drum 205L:1350 €
Canister 20L:149 €

80w140 GL-5
IBC 1000L:3750 €
Drum 205L:789 €
Canister 20L:85 €

80w90 GL-5
IBC 1000L:2200 €
Drum 208L:499 €
Canister 20L:53 €

80w90 LS GL-5
IBC 1000L:2200 €
Drum 208L:499 €
Canister 20L:53 €